Kakyong Zatie ♥


4 Oct 2013 | 10/04/2013 07:46:00 pm | 0 comments
Isteri baru blik kerja

Isteri : Abg dah mkn?
Suami: Dah, awk tak payah masak.
Isteri : ..(Hati pilu).. baik abg.. abg nk makan apa2 tak? sy nk masak kejab lagi..
Suami: Tak payah msak, nty abg nk kluar ng kawan.
Isteri .... (pandang pipi suami.. dah lama tak cubit pipi kesayangan, berlalu naik atas.)

Seminggu berlalu ..

Isteri : ... (naik bilik, tanpa pandang muka suami, msuk bilik menangis tersedu2..) Malam tu si isteri tulis surat..

"Abang, kalau tak syg sy.. abg ckp dgn sy, kalau abg dah benci sy. bgitau sy. Sy tahu sy tak layak untuk abg, abg kalau nak kawen lagi, sy benarkan. Sy tak pnah marah abg. tgok abg bahagia dah ckup bagi sy. Cuma satu jer permintaan sy. sebelum abg nk kwen, izin kan sy salam abg. cium pipi abg. cubit pipi abg cam sebelum ni. Sy tahu lepas abg dah kwen kedudukan sy dah lain di mata abg. abg mungkin syg isteri abg yg kedua lebih dari sy. Abg, maafkan sy.. sy tak sempurna"

Suami: ..(Terkedu.... sambil pandang bilik isteri.. masuk bilik, tgok isteri tertidur sambil bertelekung atas sejadah. mata isterinya sembab. mungkin bekas nagis..)

*Take noted. perempuan tak pernah lemah. malah dia suci utk di sakit. Air mata lah peneman hidup wanita.


Zon.Cinta


0 Comments available :

Post a Comment

Heyy!! nak lari mane..? meh komen dulu.. ♥